2017/2018

Pod pokličkou

Tvoříme a soutěžíme

08.06.2018 11:37
Vynálezy budoucnosti,tak znělo zadání soutěže Stavíme se stavebnicí ROTO. Žáci se s chutí pustili do plnění úkolu - sestavit vynálezy či roboty, kteří budou pomáhat lidem v běžném životě. Ačkoliv jsme v soutěži neuspěli, jsme na naše vynálezy (měřič rychlosti) i roboty kuchaře a písaře náležitě...

(Ne)Pečeme dort

24.04.2018 07:00
V rámci vyučování českého jazyka v 5. ročníku si žáci zopakovali POSTUP PRÁCE. Protože v matematice probírali sčítání a odčítání desetinných čísel, vymysleli jsme si jako postup práce jednoduchý recept, na kterém bychom mohli ještě něco procvičit. Nejvíce se nám zamlouval dort. Postup práce se...

Koulování

03.02.2018 17:21
Sněhovou nadílku jsme uvítali i v hodinách matematiky. S papírovými koulemi jsme si procvičili rozklady čísel, dopočítávání do 10, číselnou řadu i porovnávání.  Trénovat hod koulí na cíl a dopočítáváním zjistit, kolikrát jsme se trefili je také matematika, ale taková, co děti opravdu baví...

Plán bytu

03.02.2018 13:06
V hodinách matematiky si páťáci mohli vyzkoušet nakupovat dlažbu a různé typy podlah do svých bytů. Každý z nich dostal A4 s plánkem bytu. Museli si nejdříve vypočítat metry čtvereční jednotlivých místností. Ne všechny byly jednoduché na počítání.  Rychlejší mohli vybírat i...

Vážení ve 3. ročníku

03.02.2018 13:05
V hodině matematiky se třeťáci seznámili s jednotkami hmotnosti, s jejich využitím v našem okolí. Procvičovali si převody jednotek a nejlepší aktivitou bylo jejich vážení a porovnávání. Minulý týden se totiž porovnávali ve své výšce. Vážení je pro ně také blízké v kuchyni,...

Naše škola

07.01.2018 11:36
Před Vánocemi jsme v naší třídě využili čas i k tomu zamyslet se nad vztahem dětí k naší škole. Povídání o tom, co se dětem na naší škole líbí, bylo velmi příjemné, protože každý z dětí dokázal vyjmenovat velkou řadu věcí, které má rád, kvůli kterým chodí rád do školy. Mnohdy se objevovala i jména...

Geometrická tělesa

07.01.2018 11:01
Rozlišit geometrická tělesa bývá někdy pro děti komplikované. Pokud však mají možnost tělesa vytvářet samy, modelovat je nebo s nimi manipulovat, tak nejen, že je to velmi baví, ale také si vše lépe zapamatují. Úkol vyřezat co největší krychli z brambory se zdál zpočátku velmi jednoduchý, ale...

Písmenková polévka

07.01.2018 11:00
Naučit se všechna písmena velké tiskací abecedy je základním stavebním prvkem při výuce čtení genetickou metodou. Odměnou za zvládnutí tohoto úkolu byla pro nás písmenková polévka, kterou jsme si společně uvařili.                       ...

Mrkvičkové odčítání

07.01.2018 11:00
Naučit se dobře odčítat v oboru do 5 patří k základním a zásadním dovednostem žáka prvního ročníku. K pochopení různých matematických operací nám dobře slouží pomůcky, které si děti vyrábějí samy. V tomto případě jde o mrkvičky. Manipulací s touto pomůckou dochází k lepšímu pochopení...

Předvánoční geometrie

07.01.2018 10:59
Poslední hodinu před Vánocemi jsme se ve druhém ročníku věnovali osové souměrnosti. Vytvářeli jsme osově souměrné vánoční ozdoby, které si žáci vymýšleli sami. Pro mnohé z nich šlo o zcela nový postup, který vyžadoval zralou úvahu a dávku trpělivosti.             ...